Kariera zawodowa doradcy klienta

Doradca klienta Warszawa
kariera zawodowa

Planowanie kariery zawodowej przydaje się zarówno osobom stawiającym swoje pierwsze kroki na rynku pracy, jak i tym, które trudne początki mają już za sobą. Praca jako doradca klienta daje nam szerokie możliwości wytyczania ścieżki zawodowej. Dlaczego warto stawiać przed sobą cele i uczyć się przez całe życie?

Czym jest kariera zawodowa?

Wg internetowego Słownika Języka Polskiego PWN karierę możemy rozumieć jako:

1. zdobywanie coraz wyższej pozycji w jakimś zawodzie lub w jakiejś dziedzinie; też: sukces odniesiony w tym zawodzie lub w tej dziedzinie

2. zaskakującą popularność czegoś

3. przebieg czyjejś pracy zawodowej w ciągu całego życia.

W praktyce kariera zawodowa to pojęcie bardzo szerokie i właściwie każdy z nas ma prawo interpretować je nieco inaczej. Dla jednych jej sensem będzie jak najszybszy awans w pracy, choćby kosztem życia osobistego, dla innych po prostu wykonywanie swoich obowiązków na zadowalających warunkach, bez orientacji na doskonalenie zawodowe.

Zawsze warto się rozwijać zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Podejście do tego tematu, gdy mamy ściśle określony cel, pomoże nam osiągnąć satysfakcjonujące efekty w rozwoju zawodowym.

Rozwój zawodowy – jak go skutecznie zaplanować?

Doradca klienta to jedno z tych stanowisk, które otwiera przed pracownikiem wiele drzwi i daje różne opcje rozwoju – w handlu, usługach, bankowości czy finansach. Aby jak najlepiej wykorzystać te możliwości, dobrze jest postawić na specjalizację.

Wielu doradców zaczyna od call center. To trudna praca, ale pozwala nauczyć się podstaw technik sprzedażowych, języka korzyści czy po prostu – prowadzenia biznesowych rozmów. Na początku kariery, warto rozważyć takie miejsca pracy jak sklepy, także internetowe, czy instytucje bankowe.

Zakres zadań doradcy może się różnić w zależności od firmy czy branży, ale zawsze zawiera się w nim nawiązywanie i utrzymywanie relacji z klientami. Opanowawszy podstawy tej pracy i wraz ze zdobywaniem nowych kompetencji zawodowych, można awansować poziomo lub pionowo.

Jak już zostało powiedziane, dróg jest wiele. Doradca klienta może z czasem zostać managerem/ kierownikiem zespołu czy działu/ oddziału albo całej sieci sprzedaży. Inną drogą jest np. specjalizacja w obsłudze klientów premium. Można też zostać product managerem, trenerem umiejętności sprzedażowych, analitykiem rynku…

Dlatego warto określić, w czym czujemy się najlepiej i opracować plan rozwoju, oceniając przy tym, w jaki sposób osiągnąć zamierzone cele. Można np. zapisywać się na kursy i szkolenia zawodowe, doskonalić najważniejsze umiejętności i z czasem aplikować na kolejne stanowiska pracy, niekoniecznie w strukturach tej samej firmy.

Planowanie kariery zawodowej – dlaczego jest tak ważne?

Umiejętność planowania przydaje się w pracy i poza nią. Dlaczego? Przede wszystkim pozwala optymalnie wykorzystać czas i naszą energię na to, co jest dla nas ważne. Mając sprecyzowane cele, unikniemy zapisywania się na przypadkowe kursy, szkolenia, a przeglądając oferty pracy, łatwiej nam będzie ocenić, czy dana propozycja spełnia nasze oczekiwania.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *