Rozmowa rekrutacyjna na stanowisko doradcy klienta: jak wygląda?

Doradca klienta Warszawa
rekrutacja

Kariera w handlu może przynieść sporo satysfakcji. Jeśli aplikujesz na stanowisko doradcy klienta, sprawdź, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, także w przypadku e-rekrutacji.

Rozmowa o pracę: jak się przygotować?

Niezależnie od tego, czy czeka cię tradycyjna rozmowa o pracę, czy rozmowa kwalifikacyjna online, przygotuj się do tego spotkania! Przemyśl krótką autoprezentację. Czym się zajmujesz obecnie, jakie są twoje największe osiągnięcia zawodowe, czego oczekujesz od nowej pracy. Przed rozmową sprawdź też dokładnie, w jakich obszarach działa firma, od jak dawna funkcjonuje na rynku. Przydać się mogą także branżowe nowinki.

Aby rozmowa rekrutacyjna online przebiegła bez problemów, zadbaj o ciche otoczenie, w miarę możliwości wyeliminuj rozpraszacze. Koniecznie sprawdź też połączenie i sprzęt. Zmiana ustawień wyciszonego mikrofonu czy niedziałająca kamerka na początku rozmowy kwalifikacyjnej przez internet przysporzą tylko niepotrzebnego stresu.

Wybierając się na rozmowę rekrutacyjną w siedzibie firmy, sprawdź, ile zajmie ci dojazd i bądź na miejscu kilka minut wcześniej. Punktualność to zawsze pożądana cecha.

Co ubrać na rozmowę o pracę?

Doradca klienta to stanowisko, na którym ważne są relacje międzyludzkie. Pracownik musi wzbudzać sympatię i zaufanie, dobrze prezentować. Jest niejako wizytówką firmy, dlatego jego wygląd, zachowanie, kultura osobista są niezwykle ważne. I trudno ten aspekt pominąć na etapie rozmowy kwalifikacyjnej. Ubiór ma podkreślać twój profesjonalizm. Choć w przypadku panów nie musi to być garnitur, koszula i krawat, a w przypadku pań garsonka oraz szpilki, pamiętaj, by na rozmowę o pracę ubrać się schludnie.

Możesz postawić np. na smart casual. Nawet jeśli czeka cię rozmowa kwalifikacyjna online, przygotuj wcześniej ubranie. Domowe otoczenie nie zwalnia cię z profesjonalnego wyglądu.

Jak odpowiadać na rozmowie o pracę?

W procesie rekrutacji do pracy na stanowisko doradcy klienta, dużą wagę przykłada się do kompetencji miękkich, związanych z umiejętnościami nawiązywania kontaktu czy prowadzenia rozmów. Pokaż się jako osoba komunikatywna, otwarta na dialog. Odpowiadaj na pytania konkretnie i wyczerpująco, obserwując przy tym reakcję rozmówcy. Staraj się rozwijać te wątki, którymi jest zainteresowany.

Nie bój się także zadawać pytań! Świadczą one o twoim zainteresowaniu pracą i zaangażowaniu, a ponadto wiedza o warunkach współpracy pozwoli ci łatwiej podjąć decyzję, czy są one dla ciebie satysfakcjonujące.

Ile trwa rozmowa rekrutacyjna?

To bardzo indywidualna kwestia i nie jest powiedziane, że np. półgodzinna rozmowa kwalifikacyjna oznacza brak zainteresowania kandydatem ze strony rekrutera. Jeśli jednak spotkanie kończy się po kilku minutach, bardzo prawdopodobne, że ten etap selekcji pracowników nie przebiegł dla ciebie pomyślnie. Można przyjąć, że rozmowa o pracę trwa średnio 45 minut – 1,5 godziny, ale oczywiście nie trzymaj się sztywno tych granic czasowych. Umawiając się na rozmowę, zaplanuj ją tak, aby nie gonił cię czas.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *