Doradca klienta – czego uczy ta praca?

Doradca klienta Warszawa
czego uczy praca doradcy klienta

Doradca klienta to stanowisko, na którym nauczysz się naprawdę wiele. Możliwości rozwoju zawodowego w tej pracy są ogromne, ale trzeba też podkreślić, że kontakt z ludźmi nie zawsze jest łatwy. Czasem trzeba mieć stalowe nerwy i umieć opanować stres w pracy. Jeśli zatem zastanawiasz się, czy warto pójść w tym kierunku i związać swoją karierę z obsługą klienta, sprawdź, co może dać ci taka praca.

Zakres obowiązków w działach obsługi klienta jest dość szeroki, dlatego podejmując się pracy w nich, masz szansę poznać tajniki sprzedaży, prowadzenia rozmów biznesowych, ale też nauczysz się organizować swoją pracę, współpracować z innymi. Tę cenną wiedzę można podzielić na kilka obszarów tematycznych:

  • Kontakt z klientem

Niezależnie od miejsca pracy, które wybierzesz w przyszłości, od tego, czy postawisz na etat, czy zdecydujesz się na prowadzenie własnego biznesu, umiejętność nawiązywania kontaktu i utrzymywania relacji bardzo ułatwi twoją pracę.

  • Praca zespołowa

Doradca klienta, podobnie jak sprzedawca, ma swoje indywidualne cele, ale też zazwyczaj pracuje w zespole, który wspólnie realizuje określony target sprzedażowy. Dzięki pracy zespołowej, zaangażowaniu wszystkich pracownikówmożna osiągnąć o wiele więcej niż indywidualnie.

  • Odporność na stres

Kontakt z klientem bywa wymagający. W części ogłoszeń o pracę jako doradca, w rubryce „wymagania” znajdziemy punkt „odporność na stres”. To jednak coś, czego możemy się z biegiem czasu nauczyć. Po pierwszej rozmowie z trudnym klientem najprawdopodobniejbędziesz czuć zdenerwowanie, niepewność, czy wszystko z twojej strony przebiegło, jak należy, a wizerunek firmy nie został nadszarpnięty. Po dziesiątej tego typu rozmowie zyskasz pewność siebie, nauczysz się panować nad stresem. Permanentne napięcie jest bardzo szkodliwe i może odbić się na naszym zdrowiu. Aby zachować równowagę, trzeba dbać o siebie, znajdować czas na odpoczynek i relaks.

  • Pewność siebie

To cecha, bez której trudno osiągać sukcesy jako doradca klienta. Pracownik na tym stanowisku musi być pewny siebie, tego co mówi i robi. To nie tylko predyspozycje zawodowe, z którymi zjawisz się na rozmowie kwalifikacyjnej. Pewności siebie będziesz nabierać każdego dnia pracy – doskonaląc swoje umiejętności sprzedażowe, rozmawiając z trudnym klientem i osiągając coraz lepsze wyniki.

  • Organizacja pracy

Pracując jako doradca, poznasz zasady organizacji pracy całego zespołu. Masz także szansę nauczyć się obsługi systemu CRM, ułatwiającego zarządzanie relacjami z potencjalnymi i aktualnymi klientami firmy. Jeśli jesteś osobą nastawioną na rozwój i chętną do nauki, to takie doświadczenie zawodowe może być naprawdę cenne.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *